זהו מספר מקשר

ויזת משקיעים (Golden Visa) והשקעות בפורטוגל

בשנת 2009, חוקקה ממשלת פורטוגל חוק, שמטרתו היא משיכת משקיעים, שאינם בעלי אזרחות אירופאית, וכסף זר לתחומי המדינה. התקנות בנושא תוקננו בשנת 2010, ומאז השקיעו באמצעות התוכנית משקיעים רבים, אשר רובם מסין ומרוסיה. הרעיון מאחורי החוק הוא מתן הקלות בקבלת תושבות בפורטוגל למשקיע ולבני משפחתו הגרעינית.

שלוש דרכי ההשקעה האפשריות בפורטוגל

  • קניית נכס דלא ניידי בסכום העולה על 500,000 יורו והחזקה בו לכל אורך תקופת התושבות. בהחזקה הכוונה שהנכס נותר בבעלות המשקיע. אין מניעה מקניית הנכס והשכרתו לאחר לכל תקופה שהיא.
    חשוב להכיר כי נכסים מסוימים מאפשרים השקעה בסכום נמוך יותר, בשתי מדרגות: 350,000 יורו וגם 280,000 יורו, כאשר התבחינים הינם באם מדובר בנכס לשימור המחייב שיפוץ ומיקום פריפריאלי.
  • השקעת 1,000,000 יורו ומעלה בחשבון השקעות, בבנק פורטוגזי ואי פדיונו לכל אורך תקופת התושבות.
  • יצירת לפחות 10 מקומות עבודה בפורטוגל.

ההשקעות המנויות לעיל כוללות מיסוי מופחת המתבטא במספר אופנים, בפורטוגל. בכך מנסה ממשלת פורטוגל להביא לאטרקטיביות נוספת של התוכנית.
סכומי הכסף המנויים מעלה הינם להשקעה עצמה ולא סכום ברוטו של "הכל כלול". יש להוסיף עליהם עלויות והוצאות כגון ליווי משפטי, אגרות ומיסוי.

המשקיע ובני משפחתו הגרעינית יקבלו היתר תושבות זמני. עם קבלת ההיתר תוקפו יהיה לשנה, במהלכה על המשקיע ובני משפחתו לשהות לכל הפחות 7 ימים בטריטוריה פורטוגזית. לאחר מכן יינתנו שני היתרים נוספים, כאשר כל אחד מהם הוא לתקופה של שנתיים, כאשר במהלכה של כל אחת מהשנים נדרשים המשקיע ובני משפחתו לשהייה מינימאלית של 14 ימים בטריטוריה פורטוגזית. בחידוש של כל היתר יידרש המשקיע להצהיר שהשקעתו נותרה בעינה. לעיתים יידרש הוא להוכיח זאת במסמכים. כמו כן, יבדקו כי אכן שהה את מספר הימים המינימאלי בטריטוריה פורטוגזית.

לאחר חמש שנים, התקופה המינימלית על פי החוק הפורטוגזי, המשקיע יכול להמשיך ולקבל היתרי תושבות דו שנתיים או לקבל היתר תושבות קבוע בפורטוגל ובמקביל להתחיל בהליכים לקבלת אזרחות פורטוגלית, אשר ניתנים לאישור לאחר שש שנים של תושבות (ההליך לוקח כשנה).

חשוב לדעת!
בינואר 2022 נכנסו לתוקף החמרות באפשרויות ההשקעה ותוכניות ויזות המשקיעים השונות בפורטוגל. מתנהל דיון ברשויות הפורטוגליות בדבר שינויים נוספים ואנו ממליצים למי ששוקל תהליך של תושבות על פי השקעה לבחון את המשמעויות כבר עתה.

בחודש פברואר 2023, הכריז ראש ממשלת פורטוגל, מר אנטוניו קושטה, על תכנית ממשלתית בנושא הדיור, אשר מטרתה הפחתת מחירי הדיור בקניה ובשכירות לאזרחי פורטוגל. כחלק מתוכנית זו הודיע ראש ממשלת פורטוגל כי תכנית הגולדן ויזה תבוטל. אנו מאמינים כי התכנית לא תבוטל, אלא רק יוצאו ממנה הרכיבים המשפיעים על מחירי הנדל"ן למגורים וממליצים למי ששוקל להיכנס לתוכנית זו להיות מעודכן בנתיבים שיוותרו רלוונטיים בהסתברות גבוהה יותר.

ביום שישי, 14.4.23, ממשלת פורטוגל אישרה את הצעת החוק לעניין המשך התוכנית. ההצעה אושרה גם בפרלמנט הפורטוגלי, אך בסוף אוגוסט 2023, נשיא פורטוגל הטיל וטו על אישור החוק. דבר אחד כבר ברור, השינויים לא יהיו רטרואקטיביים והתוכנית, בדמותה הנוכחית תשונה באופן מהותי. בשל הטלת הווטו הנשיאותי, כל השינויים בתוכנית ויזות המשקיעים נותרות בעינן עד אשר יתקבל חוק בגרסה אחרת, דבר הצפוי לקחת מספר חודשים.

צבע הכסף – אדם ידיד בראיון על ויזת הזהב –

788 1

בעזרת פירמת עורכי דין גדולה ומוכרת בליסבון, בירת פורטוגל, משרדנו מסייע ומלווה את לקוחותיו בהליך, לרבות באיתור נכס השקעות מתאים בפורטוגל ובמידת הצורך בהשכרתו, בסיוע איש השקעות מקומי.

צרו קשר באמצעות טופס יצירת הקשר או במספר 073-7841842 ונשמח לעזור.

לבדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי מלא את הפרטים:

מספר זה הינו מספר ווירטואלי והינו חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ, ומפנה את המתקשר לבית העסק.

משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.
מספר הטלפון של העסק מופיע בדף צור קשר באתר.

דילוג לתוכן