PRAGMA
זהו מספר מקשר
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהי הגולדן ויזה הספרדית?

ספרד נמצאת באיחוד האירופי מאז 1985 ובחברת שנגן מאז 1995. רמת החיים הגבוהה של המדינה והכלכלה המתפתחת הם הגורמים שהופכים אותה לאופציה אטרקטיבית לרילוקיישן. משפחות ועסקים מתייחסים בימינו לספרד כמועמדת טובה להשקעות עתידיות.
בעבור מי שאינם אזרחי האיחוד האירופי ומעוניינים באפשרות לחיות באירופה, תוכנית ויזת הזהב של ספרד היא אפשרות מצוינת, שכן היא מאפשרת לגור, ללמוד ולעבוד בספרד. בנוסף, היא עשויה להוביל גם לתושבות קבע, ובסופו של דבר אזרחות.
לאחר פרק זמן בן חמש שנים של מגורים זמניים, ניתן להגיש בקשה לתושבות קבע בספרד ולאחר 10 שנות תושבות קבע, ניתן להגיש בקשה לאזרחות באמצעות תהליך התאזרחות, בתנאי שעומדים בקריטריונים מסוימים

תבחינים לזכאות עבור ויזת הזהב של ספרד

ישנן מספר מסלולי השקעה בתוכנית ויזת הזהב לספרד, כשהעיקריים בהם הם קניית נדל"ן שבשווי העולה על 500,000 אירו, קניית אגרות חוב ממשלתיות ספרדיות בשווי של 2 מיליון אירו או קניית מניות בחברות ספרדיות בשווי מינימאלי של מיליון אירו.

פירוט הקריטריונים עבור מבקש הויזה:

– חייב להיות מעל גיל 18
– אין לו עבר פלילי בחמשת השנים האחרונות ולא נמצא ברשימת האנשים הלא רצויים
– בעל פוליסת שירותי בריאות פרטיים שיכולים לכסות את השהייה
– יכול להוכיח כי הינו בעל ממון מספק, היכול לממן את השהייה בספרד מבלי לעבוד שם
– לא נדחה למגורים ממדינות מסוימות אחרות או מספרד ואינו שוהה בלתי חוקי בספרד
– אין לו אף אחת מרשימת מחלות המנויות בתקנה משנת 2005

השקעה בנדל"ן

מסלול זה מחייב בהשקעת סכום מינימאלי בסך 500,000 אירו בנדל"ן ספרדי. ניתן לבחור בהשקעה בנכס למגורים או מסחרי או שילוב של שניהם. ניתן להשכיר את הנכס ואף ניתן לשעבד כל סכום העולה על ההשקעה המינימלית.

פיתוח עסקי בספרד

השקעה במסלול זה נועדה לסייע לכלכלה הספרדית באופן ישיר. על המשקיע במסלול זה
1) ליצור תעסוקה של מקומיים
2) ההשקעה צריכה להשפיע כלכלית-חברתית בצורה חיובית על המדינה
3) דרישת ההשקעה המינימלית של אפשרות זו היא מיליון יורו.

העברת הון

ניתן לבחור להשקיע סכום משמעותי באגרות חוב ספרדיות כדי ליהנות מתוכנית ויזת הזהב ספרד. בגלל הביטחון הפיננסי של איגרות חוב אלה, אפשרות זו פופולרית בקרב המשקיעים. האגרות נתמכות על ידי הממשלה ומייצרות השקעה בטוחה יחסית, שבאמצעותה מתקבלות תשואות בסיכון נמו עם תשואה ברורה וידועה. דרישת ההשקעה המינימלית של אפשרות זו היא מיליון יורו.
דרך נוספת יכולה להיות בהשקעה של לפחות מיליון אירו במניות בחברות ספרדיות או בפיקדונות בנקאיים במוסד פיננסי ספרדי.

פרויקטים עסקיים בספרד

הפרויקטים שייחשבו מתאימים עבור ויזת זהב ספרד חייבים לעמוד בקריטריונים הבאים:
הוכחת אפשרות לייצור מקומות עבודה.
כאשר להשקעה צפויה השפעה חברתית או כלכלית חיובית באזור הגיאוגרפי של ההשקעה.
כאשר הפרויקט עשוי להוביל לחדשנות מדעית ו/או טכנולוגית.
יש כיום יותר מ-3,000 סטארט-אפים בספרד שאפשר להשקיע בהם. במטרה לקדם פרויקטים אלו, ביצעה הממשלה שינויי מס המעדיפים השקעה בחברות אלו. אפשרות זו נחשבת לקשה יותר לביצוע, בין היתר מהטעם שהיא כוללת הליכים נוספים.

מסמכים הנדרשים עבור ויזת זהב בספרד

1. דרכון בעל תוקף עתידי העולה על שנה
2. מסמך המאשר כי למשקיע ומשפחתו יש מספיק כספים לכיסוי מחיה למהלך זמן השהייה
3. מסמך המאשר כיסוי בביטוח רפואי
4. מסמך שהונפק על ידי הרשויות הרלוונטיות המאשר את הלימודים של ילדי המשקיע
כל המסמכים הללו חייבים להיות מתורגמים לספרדית ומאומתים.

פתיחת חשבון בנק ומספר NIE

NIE, או Número de Identificación de Extranjero, הינו מספר הזיהוי של התושב הזר. מספר NIE הספרדי הוא גם מספר זיהוי מס, המשמש לפעילויות רבות במערכת המיסוי הספרדית לפעולות כגון תשלום מסים, ביצוע רכישות רשמיות וביצוע פעילויות משפטיות או רשמיות אחרות. הוא משמש בכל העסקאות הפיסקליות הכוללות את משרד המס הספרדי. מספר NIE הוא חובה עבור כל הזרים עם עניינים פיננסיים, מקצועיים או חברתיים בספרד. עדיף להחזיק מספר NIE בהקדם האפשרי גם אם לא נדרשת תושבות קבע.
אזרחים שאינם אזרחי האיחוד האירופי מקבלים בדרך כלל את בקשת ה-NIE שלהם יחד עם התושבות הספרדית שלהם. מספר NIE ספרדי נדרש עבור פעולות רבות כגון:
פתיחת חשבון בנק
להיות מועסק כחוק
תשלום מיסים בספרד
קנייה או מכירה של נכס
קנייה או מכירה של כלי רכב
להיות עצמאי
רישום עסק
ירושה
ללמוד בספרד

גולדן ויזה ספרד

הגשת הבקשה לקבלת ויזת זהב לספרד

ככלל, לרשויות יש פרק זמן של 20 יום ממועד ההגשה לטיפול בבקשה. אם הרשויות לא ידחו את הבקשה תוך פרק זמן זה, הבקשה תתקבל אוטומטית.
במצבים מסוימים, השגת ויזת זהב בספרד עשויה להימשך עד 10 חודשים.

אזרחות ספרד שמתקבלת על ידי השקעה

הגולדן ויזה של ספרד היא תוכנית תושבות לפי השקעה המציעה למשקיעים תושבות בספרד בתמורה להשקעה. זה לא מסלול ישיר לאזרחות. עם זאת, אם תקבל את ויזת הזהב שלך ותחליט לגור בספרד, ייתכן שתהיה זכאי לאזרחות לאחר 10 שנים.
עם זאת, ישנם קריטריונים מסוימים שצריך לעמוד בהם כדי לקבל אזרחות במדינה, כמו ויתור על האזרחות המקורית שלך. זו הסיבה שהתייעצות עם אנשי מקצוע ועורכי דין תהיה שימושית לפני שאתה מתחייב.

תהליך חידוש ויזת הזהב לספרד

ויזת הזהב הראשונית שמתקבלת, תוקפה הוא לשנה. ניתן לבחור להאריך את התוקף עד 5 שנים. לאחר 5 שנים, ניתן להגיש בקשה לויזה קבועה.

על מנת להאריך את אשרת המגורים:​ המשקיע חייב להיות בעל אשרת מגורים נוכחית למשקיעים או כזו שתוקפה פג לא יותר מ-90 יום קודם לכן.
שהות בספרד לפחות חודש במהלך השנה הקודמת.
ההשקעה נותרה בספרד.
המשקיע נבחן שוב בכל דרישות הויזה שאפשרו לקבל את אשרת השהייה מלכתחילה.

הטבות של ויזת הזהב של ספרד

חופש תנועה באירופה
ספרד, כחברה באיחוד האירופי ובאזור שנגן, מעניקה נסיעות ללא ויזה למדינות רבות. מדינות "שנגן" נחשבות: ספרד, אוסטריה, בלגיה, צ'כיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, צרפת, גרמניה, יוון, הונגריה, איסלנד, איטליה, לטביה, ליכטנשטיין, ליטא, לוקסמבורג, מלטה, הולנד, נורבגיה, פולין , פורטוגל, סלובקיה, סלובניה, שוודיה ושוויץ.

לימודים
תוכנית ויזת תושבות למשקיעים (ויזת הזהב) לספרד הינה תוכנית של ממשלת ספרד, המאפשרת במספר מסלולים לקבל תושבות למשקיע/ה ולבני משפחתו. ילדי המשקיעים זכאים כמובן ללימודים בקשת רחבה של בתי ספר. המשקיעים ובני זוגם זכאים גם לעבוד בספרד כל עוד הויזה תקפה.

פרישה לגמלאות
ישנן תוכניות פנסיה רבות לבחירה בשוק הפיננסי הספרדי וספרד היא מקום מצוין לפרוש.

שאלות נפוצות בנוגע לויזת זהב לספרד

החוק מבחין בין שתי קבוצות גדולות. השקעות הון (בחוב ציבורי, מניות חברתיות של חברות ספרדיות, פיקדונות בנקאיים בגופים פיננסיים ספרדיים, ורכישת נכסי נדל"ן) וסוגים אחרים של השקעות (יצירת חברה בעלת עניין כללי, בעלי מקצוע מוסמכים גבוהים ועסקאות בתוך אותה חברה).

כן. אשרת השקעה ספרד מאפשרת לנוע בחופשיות באזור "שנגן" (ספרד, צרפת, גרמניה, אוסטריה, בלגיה, דנמרק, אסטוניה, פינלנד, יוון, הונגריה, איסלנד, איטליה, לטביה, ליטא, צ'כיה, ליכטנשטיין, לוקסמבורג, מלטה , הולנד, נורבגיה, פולין, פורטוגל, סלובניה, סלובקיה, שוודיה ושוויץ).

כן. המשקיע יכול לשמור את מקום תושבות המס שלו מחוץ לספרד, כל עוד הוא נשאר בספרד לתקופה של פחות מ-183 ימים בשנה. כמו כן, ניתן לחדש את היתר השהייה גם בהיעדרויות של יותר מחצי שנה בשנה.

כן. ויזת הזהב מאפשרת למשקיעים ומשפחותיהם לחיות ולעבוד בספרד.

אשרת השהייה מאפשרת לאוחזי הויזה לשהות בספרד למשך שנה. לאחר תום תקופה זו, ניתן לבקש אישור מגורים לתקופה של שנתיים, שניתן להאריך לשנתיים נוספות אם הוכחת שמירת ההשקעה.

כן. ההתייחסות לנכסי מקרקעין הנעשית בחוק אין פירושה רק נכס אחד ולא רק סוג נכס אחד. בכל מקרה, יש לבצע את ההשקעה לפני בקשת הויזה.

ניתן לבקש, אך לא יינתן אוטומטית בתום ההיתר של המשקיע. במקרה זה, יש להוכיח את המשכיות המגורים בספרד לצורך רכישת המגורים לטווח ארוך.

על מנת להגיש בקשה לתושבות ארוכת הטווח, נדרש להראות כי המבקש גר בספרד באופן חוקי ואפקטיבי במשך חמש שנים. העובדה שהתושבות אפקטיבית פירושה שתקופות החיים מחוץ לטריטוריה הספרדית חייבות להיות פחות משישה חודשים רצופים ולא יעלה על סך של עשרה חודשים במהלך חמש השנים האמורות.

כן. הזמן שחיים בספרד באופן חוקי ייחשב לבקשת התושבות לטווח ארוך וכן גם הלאום.

לא, יש צורך באישור המשקיעים שתקף לשנה. במהלך שנה זו, ניתן לבקש את אישור המגורים בכל רגע מבלי להמתין להשלמת השנה.

תוכנית ויזת הזהב לספרד אינה מסלול ישיר לאזרחות. עם זאת, משקיע שגר בספרד 10 שנים ועומד בקריטריונים, יכול להיות זכאי לאזרחות.

צרו קשר באמצעות טופס יצירת הקשר או במספר 073-7841842 ונשמח לעזור.

מספר זה הינו מספר ווירטואלי והינו חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ, ומפנה את המתקשר לבית העסק.

משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.
מספר הטלפון של העסק מופיע בדף צור קשר באתר.

דילוג לתוכן